W ramach Projektu zrealizowano następujące zadania:
Zadanie 1 Przebudowa Urządzeń Sterowania Ruchem Kolejowym, Systemu Elektrycznego Ogrzewania Rozjazdów i sterowania oświetleniem peronowym, budowa linii światłowodowej
Przebudowa Urządzeń Sterowania Ruchem Kolejowym, Systemu Elektrycznego Ogrzewania Rozjazdów i sterowania oświetleniem peronowym zarządzanego z DCS (Dyspozytorskie Centrum Sterowania), budowa linii światłowodowej (linii telekomunikacyjnej SKM) na linii kolejowej nr 250,– poprzez rozbudowę infrastruktury kolejowej SKM (długość całej linii 250 wynosi 31,164 km, w ramach projektu zmodernizowano linię na długości 30,282 km).
Zadanie 2 Przebudowa i modernizacja peronów na stacjach i przystankach osobowych SKM
Przy modernizacji uwzględniony został system monitorowania bezpieczeństwa i informacji pasażerskiej oraz przystosowania infrastruktury peronowej dla osób o ograniczonej zdolności poruszania się oraz niedowidzących. Zakres zadania:
- modernizacja przystanku osobowego Gdynia Wzgórze Świętego Maksymiliana,
- modernizacja peronu SKM na stacji Sopot wraz z przebudową układu torowego,
- modernizacja przystanku osobowego Sopot Wyścigi,
- modernizacja przystanku osobowego Gdańsk Żabianka AWFiS,
- modernizacja peronu SKM na stacji Gdańsk Wrzeszcz,
- modernizacja przystanku osobowego Gdańsk Politechnika.
Zadanie 3 Przedłużenie linii kolejowej nr 250 i budowa przystanku osobowego SKM Gdańsk Śródmieście
Budowa dwóch torów na całym odcinku pomiędzy peronem nr 3 na stacji Gdańsk Główny, a peronem dwukrawędziowym na nowym przystanku Gdańsk Śródmieście.
Zadanie 4 Modernizacja Taboru
Modernizacja taboru obejmująca 22 eksploatowane jednostki EZT, w tym:
- 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych EN 57,
- 1 elektryczny zespół trakcyjny EN 71.
Całkowity koszt realizacji Projektu wyniósł: 315 934 561,57 PLN, w tym:
wartość dofinansowania: 202 560 595,16 PLN
Fundusz Kolejowy: 21 754 244,09 PLN
Projekt „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko