"Taryfa Pomorska" jest wspólną ofertą przewoźników PKP SKM oraz Polregio.
Bilety zakupione według "Taryfy Pomorskiej" są wzajemnie honorowane we wszystkich pociągach PKP SKM i Polregio w relacjach wewnątrz obszaru województwa pomorskiego ograniczonym stacjami: Czarne – Bukowo Człuchowskie – Smętowo – Grudziądz – Prabuty – Elbląg – Sycewice – Słosinko - Ustka Uroczysko - Łeba - Hel.
1. NIEODEBRANE W POCIĄGU (przez podróżnego) WEZWANIE DO ZAPŁATY
NIE jest wysyłane pocztą!
NIE wstrzymuje dochodzenia roszczeń!
W przypadku nieodebrania wezwania do zapłaty w pociągu przez podróżnego, należy pilnie skontaktować się z PKP SKM (Wydział Obsługi Posprzedażowej):
- 58 721-29-76, pon.-pt., 08:00-14:00,
- osobiście z pracownikami Wydziału Obsługi Posprzedażowej (Dworzec Główny w Gdyni Głównej - obok placówki Poczty Polskiej, pon.-pt. w godz. 8:00 – 14:00).
2. PŁATNOŚCI
Kiedy opłacić wezwanie?
- w terminie do 7 dni kalendarzowych (opłata dodatkowa* jest wtedy niższa),
- w terminie do 14 dni kalendarzowych (konieczność wpłaty pełnej kwoty opłaty dodatkowej).
* na wezwaniu podana jest opłata taryfowa (cena biletu) oraz opłata dodatkowa (do dnia 31.08.2024 r. opłata może wynosić do 240 zł oraz do 275 zł od 01.09.2024 r.)
Jak opłacić wezwanie?
Za dzień wpłaty uznaje się wpływ środków pieniężnych na konto SKM a nie dzień dokonania wpłaty przez podróżnego.
3. REKLAMACJE
W związku z otrzymanym wezwaniem do zapłaty w uzasadnionych przypadkach można złożyć reklamację.
Jak?
- w formie pisemnej - formularze do złożenia reklamacji dostępne są w kasach SKM bądź na www.skm.pkp.pl
- w formie elektronicznej (obowiązuje od 18 kwietnia 2022 r.) – z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej lub za pośrednictwem formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie internetowej PKP SKM
Gdzie?
- w dowolnej kasie biletowej PKP SKM,
- w Wydziale Obsługi Posprzedażowej (adres powyżej, pon.-pt. w godz. 8:00 – 14:00),
- przesłać na adres siedziby PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o., ul. Morska 350A, 81-002 Gdynia,
- na adres e-mail: reklamacje@skm.pkp.pl,
- formularz reklamacyjny na stronie www.skm.pkp.pl.
Kiedy?
- do 7 dni od daty przejazdu jeżeli podróżny posiadał waży bilet lub dokument potwierdzający prawo do ulgi, ale nie okazał go podczas kontroli (należy wcześniej uiścić opłatę manipulacyjną),
- do 3 miesięcy od wystawienia wezwania do zapłaty – w pozostałych przypadkach.
Szczegóły w RPO-PKP SKM w § 24. Postępowanie w razie niezapłacenia należności w pociągu.
W momencie zakończenia transakcji na adres e-mail zostaje przesłany bilet w formacie PDF. W przypadku jego braku należy zwrócić się z wnioskiem o weryfikację na adres e-mail pomoc@koleo.pl.
Bilety można nabyć również bez logowania.
Szczegóły dotyczące zwrotów za bilety dostępne są pod linkiem. W razie dalszych wątpliwości prosimy o kontakt z Wydziałem Obsługi Posprzedażowej pod numerem telefonu 58 721 27 78 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 08:00 – 14:00).
Podróżny, który otrzymał w pociągu bilet na opłatę dodatkową/wezwanie do zapłaty ze względu na brak dokumentu uprawniającego do ulgi/biletu na przejazd może złożyć w terminie 7 dni reklamację w trybie opłaty manipulacyjnej.
Reklamacja musi zawierać:
1. kopię biletu na opłatę dodatkową/ kopię wezwania do zapłaty;
2. kopię dokumentu uprawniającego do ulgi/biletu na przejazd ważnego na dzień otrzymania biletu na opłatę dodatkową/wezwania do zapłaty;
3. dowód wniesienia opłaty manipulacyjnej (tylko w przypadku wezwań do zapłaty).
Informujemy, że druki/formularze dotyczące reklamacji znajdują się na stronie internetowej www.skm.pkp.pl oraz we wszystkich kasach SKM, w których można złożyć reklamację. Można ją również złożyć osobiście w Wydziale Obsługi Posprzedażowej (znajdującym się w budynku Dworca Głównego na stacji Gdynia Główna, obok placówki Poczty Polskiej) lub przesłać na adres:
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o. o.,
ul. Morska 350a, 81-002 Gdynia.
Dodatkowo, od 18 kwietnia 2022 r. reklamację można również przesłać na adres e-mail: reklamacje@skm.pkp.pl lub skorzystać z elektronicznego formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie internetowej PKP SKM.
Podróżny, który przed rozpoczęciem podróży nie nabył biletu na przejazd (w kasie biletowej, placówce upoważnionej do sprzedaży biletów, w elektronicznym automacie biletowym lub za pośrednictwem telefonu komórkowego), może nabyć bilet również w pociągu. Za skasowanie (wydanie) biletu w pociągu pobiera się opłatę w wysokości określonej w Cenniku usług SKM (4,00 zł bilet jednorazowy, 8,00 zł bilet okresowy).
Opłaty za wydanie biletu w pociągu /skasowanie biletu kartkowego nie pobiera się od podróżnych rozpoczynających przejazd na przystanku osobowym w czasie, gdy kasa biletowa jest nieczynna, nie ma kasy biletowej lub nie sprzedaje się w kasie biletów danego rodzaju.
Skargę można złożyć korzystając z formularza, w każdej kasie biletowej SKM, na adres e-mail skargi@skm.pkp.pl oraz telefonicznie pod numerem telefonu 58 721 27 78 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 08:00 – 14:00).
Odpowiedź na skargę udzielana jest w ciągu 30 dni od daty jej wpływu.
Uznaje się dzień wpływu środków pieniężnych na konto PKP SKM a nie dzień dokonania wpłaty. Zapłata do 7 dni skutkuje obniżeniem opłaty dodatkowej natomiast po upływie tego terminu obowiązuje pełna kwota opłaty dodatkowej.
Zgodnie z art. 509 KC wierzyciel może bez zgody dłużnika przenieść wierzytelność na osobę trzecią (przelew), chyba że sprzeciwiałoby się to ustawie, zastrzeżeniu umownemu albo właściwości zobowiązania. Wraz z wierzytelnością przechodzą na nabywcę wszelkie związane z nią prawa, w szczególności roszczenie o zaległe odsetki.
Przedawnienie nie oznacza, że dług znika. PKP SKM wciąż może dochodzić go na drodze polubownej. Ma prawo również dopisać zadłużoną osobę do biura informacji gospodarczej, zwanego rejestrem dłużników.
Obsługa pociągu PKP SKM udziela bezwzględnej pomocy przy wsiadaniu do oraz wysiadaniu z pociągu, jeżeli zostanie powiadomiona o fakcie przejazdu osoby z niepełnosprawnością lub osoby o ograniczonej możliwości poruszania się przynajmniej 24 godziny przed zamierzonym terminem podróży. Zgłoszenie konieczności pomocy należy przekazać na numer infolinii SKM 58 721 12 11 lub korzystając z formularza.
W przypadku braku stosownego zgłoszenia obsługa pociągu udziela pomocy przy wsiadaniu do oraz wysiadaniu z pociągu w miarę możliwości.
PKP SKM obsługuje linie komunikacyjne Lębork – Gdańsk Śródmieście.
Bilety na przejazdy pociągami PKP SKM dostępne są:
Dokumentem potwierdzającym wiek dziecka może być np. dowód osobisty, paszport lub akt urodzenia dziecka.
W opisywanym przypadku, w dniu 26 listopada nie można korzystać już z ulgi na podstawie legitymacji studenckiej.
Od 01.09.2024 r. podróżny może także przewieźć bezpłatnie w ramach bagażu ręcznego przedmioty przestrzenne np. przyczepę do roweru, składany kajak, rower treningowy czy niezłożoną hulajnogę.