PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o., umożliwia zakup biletów za pośrednictwem następujących kanałów sprzedaży:
W kasach biletowych PKP SKM można zakupić:
Ponadto w kasach biletowych PKP SKM można:
Szczegółowe informacje odnośnie lokalizacji kas biletowych znajdują się pod adresem: http://skm.pkp.pl/dla-pasazera/taryfy-i-przepisy/wykaz-kas-i-automatow
Pamiętaj!
Bilety kartkowe do kasowników należy skasować przed wejściem do pociągu w kasowniku. Ważność biletu kartkowego rozpoczyna się od chwili skasowania biletu w kasowniku elektronicznym i jest ważny 3 godziny od momentu skasowania biletu. Odcisk kasownika wskazuje datę, godzinę i minutę skasowania. Kasowniki znajdują się w tunelu, budynku dworca bądź na peronie.
Bilety jednorazowe sprzedawane według Taryfy Pomorskiej na trasy lub w strefach, na których istnieje możliwość przesiadki lub przerwy w podróży, stanowią wspólny bilet w rozumieniu Rozporządzenia (UE) 2021/782. Wyjątkiem są bilety, gdzie przejazd odbywa się pomiędzy dwoma sąsiadującymi przystankami.
Bilety PKP SKM można nabyć także w kasach innych Spółek kolejowych:
Nazwa Spółki kolejowej: | Więcej informacji: |
„PKP Intercity” S.A. | wykaz kas biletowych PKP Intercity |
POLREGIO S.A. | wykaz kas biletowych POLREGIO |
Łódzkia Kolej Aglomeracyjna Sp. z o.o. | wykaz kas biletowych ŁKA |
Koleje Wielkopolskie Sp. z o.o. | wykaz kas biletowych Kolei Wielkopolskich |
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. | wykaz kas biletowych Kolei Mazowieckich |
Koleje Małopolskie sp. z o.o. | wykaz kas biletowych Kolei Małopolskich |
Koleje Śląskie Sp. z o.o. | wykaz kas biletowych Kolei Śląskich |
Arriva RP Sp. z o.o. | wykaz kas biletowych Arriva |
W automatach biletowych zlokalizowanych w obrębie stacji i przystanków, na których zatrzymują się pociągi PKP SKM można zakupić:
Termin ważności biletu jednorazowego, w zależności od odległości:
Z 30 - dniowym terminem przedsprzedaży można nabyć bilety dobowe jak i miesięczne.
Szczegółowe informacje odnośnie lokalizacji automatów biletowych znajdują się pod adresem: http://skm.pkp.pl/dla-pasazera/taryfy-i-przepisy/wykaz-kas-i-automatow
Bilety jednorazowe sprzedawane według Taryfy Pomorskiej na trasy lub w strefach, na których istnieje możliwość przesiadki lub przerwy w podróży, stanowią wspólny bilet w rozumieniu Rozporządzenia (UE) 2021/782. Wyjątkiem są bilety, gdzie przejazd odbywa się pomiędzy dwoma sąsiadującymi przystankami.
Ważne!
Płatność za bilety w automacie możesz uiścić gotówką lub kartą płatniczą.
Z aplikacji Sky Cash mogą korzystać wszyscy posiadacze telefonów z systemami Android lub iOS. Aplikację SkyCash można pobrać za darmo w dedykowanych sklepach z aplikacjami: Sklep Google Play lub App Store, wpisując w wyszukiwarce "SkyCash", a następnie należy pobrać zawartość aplikacji na swój telefon.
Po wybraniu w aplikacji opcji: "Koleje", należy określić relację przejazdu tj. stację początkową i końcową, datę i godzinę wyjazdu, rodzaj biletu i wybrać przewoźnika "SKM". Następnie należy podać pozostałe dane np.: liczbę osób, rodzaj zniżki, informację czy przewożony jest np. bagaż lub pies oraz wybrać ofertę. Ostatni krok to akceptacja Regulmaniu przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. (RPO-PKP SKM), wybór rodzaju płatności i zatwierdzenie transakcji. Zakupu można dokonać przy użyciu np. karty płatniczej.
Za pośrednictwem aplikacji SkyCash można nabyć:
Termin ważności biletu jednorazowego, rozpoczyna się od godziny wskazanej przez podróżnego na bilecie. Termin w zależności od odległości:
Do terminu ważności nie wlicza się czasu niezbędnego na zakup biletu.
Z 30 - dniowym terminem przedsprzedaży można nabyć bilety jednorazowe, dobowe, rezerwację miejsca na przewóz roweru oraz bilety miesięczne.
Po dokonaniu płatności bilet zostaje automatycznie zapisany w pamięci urządzenia.
Podczas kontroli wystarczy okazać kierownikowi pociągu/konduktorowi/osobie upoważnionej do kontroli właściwy bilet wyświetlony na ekranie urządzenia mobilnego, poprzez wybranie opcji „Kontrola biletów”. Koniecznym do okazania biletu przez aplikację SkyCash podczas kontroli jest posiadanie połączenia z Internetem.
Bilety jednorazowe sprzedawane według Taryfy Pomorskiej na trasy lub w strefach, na których istnieje możliwość przesiadki lub przerwy w podróży, stanowią wspólny bilet w rozumieniu Rozporządzenia (UE) 2021/782. Wyjątkiem są bilety, gdzie przejazd odbywa się pomiędzy dwoma sąsiadującymi przystankami.
Aplikacja mobilna Jakdojade:
Z aplikacji Jakdojade mogą korzystać wszyscy posiadacze telefonów z systemami Android lub iOS. Aplikację Jakdojade można pobrać za darmo w dedykowanych sklepach z aplikacjami: Sklep Google Play lub App Store, wpisując w wyszukiwarce "Jakdojade", a następnie należy pobrać zawartość aplikacji na swój telefon.
Po wybraniu przewoźnika "SKM" należy określić rodzaju biletu tj. jednorazowy/okresowy/dodatkowy. Następnie należy wybrać relacje przejazdu czyli stację początkową i końcową, datę i godzinę wyjazdu oraz podać pozostałe dane np.: liczbę osób, rodzaj zniżki, informację czy przewożony jest np. bagaż lub pies oraz wybrać ofertę. Ostatni krok to akceptacja Regulmaniu przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. (RPO-PKP SKM), wybór rodzaju płatności i zatwierdzenie transakcji. Zakupu można dokonać przy użyciu "Mojego portfela" lub płatnością elektroniczną (BLIK).
Za pośrednictwem aplikacji Jakdojade można nabyć:
Termin ważności biletu jednorazowego, rozpoczyna się od godziny wskazanej przez podróżnego na bilecie. Termin w zależności od odległości:
Do terminu ważności nie wlicza się czasu niezbędnego na zakup biletu.
Z 30 - dniowym terminem przedsprzedaży można nabyć bilety jednorazowe, dobowe i miesięczne.
Podczas kontroli wystarczy okazać kierownikowi pociągu/konduktorowi/osobie upoważnionej do kontroli właściwy bilet wyświetlony na ekranie urządzenia mobilnego, poprzez wybranie opcji „Twoje bilety”. Koniecznym do okazania biletu przez aplikację Jakdojade podczas kontroli jest posiadanie połączenia z Internetem.
Bilety jednorazowe sprzedawane według Taryfy Pomorskiej na trasy lub w strefach, na których istnieje możliwość przesiadki lub przerwy w podróży, stanowią wspólny bilet w rozumieniu Rozporządzenia (UE) 2021/782. Wyjątkiem są bilety, gdzie przejazd odbywa się pomiędzy dwoma sąsiadującymi przystankami.
Aplikacja mobilna KOLEO:
Z aplikacji KOLEO mogą korzystać wszyscy posiadacze telefonów z systemami Android lub iOS. Aplikację KOLEO można pobrać za darmo w dedykowanych sklepach z aplikacjami: Sklep Google Play lub App Store, wpisując w wyszukiwarce "KOLEO", a następnie należy pobrać zawartość aplikacji na swój telefon.
Po wybraniu opcji: "Szukaj połączenia" należy określić relację przejazdu tj. stację początkową i końcową, datę i godzinę wyjazdu, okreslić pasażerów, którzy będą odbywać przejazd oraz dokonać wyboru pociągu i przewoźnika. Następnie należy dokonać wyboru oferty i podać informację czy przewożony jest bagaż lub pies. Ostatni krok to wybór rodzaju płatności i zatwierdzenie transakcji. Zakupu można dokonać przelewem, kartą płatniczą, płatnością elektroniczną (BLIK) lub przedpłaconym "kontem KOLEO".
Za pośrednictwem aplikacji KOLEO można nabyć:
Termin ważności biletu jednorazowego, rozpoczyna się od godziny wskazanej przez podróżnego na bilecie. Termin w zależności od odległości:
Do terminu ważności nie wlicza się czasu niezbędnego na zakup biletu.
Z 30 – dniowym terminem przedsprzedaży można nabyć bilety jednorazowe, dobowe i miesięczne.
Podczas kontroli wystarczy okazać kierownikowi pociągu/konduktorowi/osobie upoważnionej do kontroli właściwy bilet wyświetlony na ekranie urządzenia mobilnego, poprzez wybranie opcji „Kontrola biletów”. Koniecznym do okazania biletu przez aplikację KOLEO podczas kontroli jest posiadanie połączenia z Internetem.
Bilety jednorazowe sprzedawane według Taryfy Pomorskiej na trasy lub w strefach, na których istnieje możliwość przesiadki lub przerwy w podróży, stanowią wspólny bilet w rozumieniu Rozporządzenia (UE) 2021/782. Wyjątkiem są bilety, gdzie przejazd odbywa się pomiędzy dwoma sąsiadującymi przystankami.
Aplikacja mobilna BILKOM:
Z aplikacji BILKOM mogą korzystać wszyscy posiadacze telefonów z systemami Android lub iOS. Aplikację BILKOM można pobrać za darmo w dedykowanych sklepach z aplikacjami: Sklep Google Play lub App Store, wpisując w wyszukiwarce "BILKOM", a następnie należy pobrać zawartość aplikacji na swój telefon.
Po wybraniu opcji: "Połączenia" należy określić relację przejazdu tj. stację początkową i końcową, datę i godzinę wyjazdu oraz dokonać wyboru pociągu i przewoźnika. Następnie należy podać pozostałe dane np.: rodzaj zniżki, pasażerów, informację czy przewożony jest np. bagaż lub pies, dane właściciela biletu. Ostatnie kroki to zapytanie o chęć otrzymania faktury, akceptacja Regulmaniu przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. (RPO-PKP SKM), wybór rodzaju płatności i zatwierdzenie transakcji. Zakupu można dokonać przy użyciu karty płatniczej lub płatnością elektroniczną (BLIK).
Za pośrednictwem aplikacji BILKOM można nabyć:
Termin ważności biletu jednorazowego, rozpoczyna się od godziny wskazanej przez podróżnego na bilecie. Termin w zależności od odległości:
Do terminu ważności nie wlicza się czasu niezbędnego na zakup biletu.
Podczas kontroli wystarczy okazać kierownikowi pociągu/konduktorowi/osobie upoważnionej do kontroli właściwy bilet wyświetlony na ekranie urządzenia mobilnego, poprzez wybranie opcji „Portfel biletów”. Koniecznym do okazania biletu przez aplikację BILKOM podczas kontroli jest posiadanie połączenia z Internetem.
Bilety jednorazowe sprzedawane według Taryfy Pomorskiej na trasy lub w strefach, na których istnieje możliwość przesiadki lub przerwy w podróży, stanowią wspólny bilet w rozumieniu Rozporządzenia (UE) 2021/782. Wyjątkiem są bilety, gdzie przejazd odbywa się pomiędzy dwoma sąsiadującymi przystankami.
Platforma internetowa „KOLEO”:
Za pośrednictwem platformy „KOLEO” można nabyć:
Bilety przez platformę KOLEO można zakupić całodobowo:
Ważnym jest, że bilety przez platformę można nabyć z 30 – dniowym terminem przedsprzedaży, a termin ważności biletu jednorazowego rozpoczyna się od godziny wskazanej na bilecie, przy czym podróż należy rozpocząć w ciągu 30 minut od godziny wskazanej na bilecie (np. w przypadku zakupu biletu na godzinę 12:00, podróż należy rozpocząć do godziny 12:30).
Termin ważności biletu jednorazowego, rozpoczyna się od godziny wskazanej przez podróżnego na bilecie. Termin w zależności od odległości:
Do terminu ważności nie wlicza się czasu niezbędnego na zakup biletu.
Z 30 – dniowym terminem przedsprzedaży można nabyć bilety jednorazowe, dobowe i miesięczne.
Warunkiem korzystania z platformy „KOLEO” jest:
W celu zakupu biletu przez platformę „KOLEO” należy:
Kup bilet za pośrednictwem platformy internetowej „KOLEO” na: https://bilety.skm.pkp.pl/
Bilety jednorazowe sprzedawane według Taryfy Pomorskiej na trasy lub w strefach, na których istnieje możliwość przesiadki lub przerwy w podróży, stanowią wspólny bilet w rozumieniu Rozporządzenia (UE) 2021/782. Wyjątkiem są bilety, gdzie przejazd odbywa się pomiędzy dwoma sąsiadującymi przystankami.
Pamiętaj!
Podczas kontroli w pociągu – w przypadku posiadania biletu zakupnego przez platformę internetową „KOLEO”– należy okazać właściwy bilet wyświetlony na urządzeniu mobilnym lub wręczyć bilet wydrukowany na kartce papieru formatu A4.
Platforma internetowa „BILKOM”:
Za pośrednictwem platformy „BILKOM” można nabyć:
Bilety przez platformę BILKOM można zakupić całodobowo, z wyjątkiem przerwy (w godzinach 23:45 – 00:30, a w pierwszym dniu każdego miesiąca do 01:00):
Ważnym jest, że bilety przez platformę można nabyć z 30 – dniowym terminem przedsprzedaży, a termin ważności biletu jednorazowego rozpoczyna się od godziny wskazanej na bilecie, przy czym podróż należy rozpocząć w ciągu 30 minut od godziny wskazanej na bilecie (np. w przypadku zakupu biletu na godzinę 12:00, podróż należy rozpocząć do godziny 12:30).
Termin ważności biletu jednorazowego, rozpoczyna się od godziny wskazanej przez podróżnego na bilecie. Termin w zależności od odległości:
Do terminu ważności nie wlicza się czasu niezbędnego na zakup biletu.
Podróżny może nabyć bilet przez:
W celu zakupu biletu przez platformę „BILKOM” należy:
Kup bilet za pośrednictwem platformy internetowej „BILKOM” na: https://beta.bilkom.pl/
Bilety jednorazowe sprzedawane według Taryfy Pomorskiej na trasy lub w strefach, na których istnieje możliwość przesiadki lub przerwy w podróży, stanowią wspólny bilet w rozumieniu Rozporządzenia (UE) 2021/782. Wyjątkiem są bilety, gdzie przejazd odbywa się pomiędzy dwoma sąsiadującymi przystankami.
Pamiętaj!
Podczas kontroli w pociągu – w przypadku posiadania biletu zakupionego przez platformę internetową „BILKOM”– należy okazać właściwy bilet wyświetlony na urządzeniu mobilnym lub wręczyć bilet wydrukowany na kartce papieru formatu A4.
System FALA
Sprzedaż biletów w systemie Fala odbywa się poprzez:
Za pośrednictwem systemu Fala można nabyć:
Termin ważności biletu jednorazowego, rozpoczyna się od godziny wskazanej przez podróżnego na bilecie. Termin w zależności od odległości:
Do terminu ważności nie wlicza się czasu niezbędnego na zakup biletu.
Z 30 – dniowym terminem przedsprzedaży można nabyć bilety jednorazowe, dobowe, trzydobowe i miesięczne.
Zasady korzystania z systemu Fala określa „Regulamin Systemu FALA”
W pociągu u kierownika pociągu/konduktora/osoby upoważnionej do kontroli biletów można zakupić:
Ponadto w pociągu PKP SKM można:
Termin ważności biletu jednorazowego, w zależności od odległości:
Z 30 – dniowym terminem przedsprzedaży można nabyć bilety miesięczne.
Podróżny, który przed rozpoczęciem podróży nie nabył biletu na przejazd (w kasie biletowej, placówce upoważnionej do sprzedaży biletów, w automacie biletowym, za pośrednictwem telefonu komórkowego lub platformy internetowej), albo nie skasował biletu kartkowego, może nabyć bilet lub odpowiednio – skasować bilet kartkowy do kasownika – również w pociągu u kierownika pociągu/konduktora/osoby upoważnionej do kontroli. Za skasowanie biletu w pociągu pobiera się opłatę określoną w Cenniku usług PKP SKM.
Podróżny, obowiązany jest zgłosić się do kierownika pociągu/konduktora/upoważnionego do kontroli w celu nabycia lub skasowania biletu niezwłocznie po wejściu do pociągu, przy czym zobowiązany jest wejść do pociągu pierwszymi drzwiami licząc od czoła pociągu (kierunku jazdy) i zgłosić się do kierownika pociągu/konduktora/upoważnionego do kontroli w celu nabycia lub skasowania biletu, a w przypadku nieobecności ww. w tej części pociągu – oczekiwać na jego przybycie.
Opłaty za wydanie biletu w pociągu/skasowanie biletu kartkowego nie pobiera się:
Bilety jednorazowe sprzedawane według Taryfy Pomorskiej na trasy lub w strefach, na których istnieje możliwość przesiadki lub przerwy w podróży, stanowią wspólny bilet w rozumieniu Rozporządzenia (UE) 2021/782. Wyjątkiem są bilety, gdzie przejazd odbywa się pomiędzy dwoma sąsiadującymi przystankami.